معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با امور عشایر استان باهدف رونق گردشگری و تلاش برای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان خبر داد.

  جمال عامری‌نسب با اشاره به شناسایی روستا‌های هدف گردشگری در طرح مطالعاتی گردشگری استان، گفت: پنج طرح مطالعاتی گردشگری درحال حاضر در دست بررسی است که تقریباً این طرح، همه روستا‌های هدف را شامل می‌شود.

 

وی افزود  : این طرح‌های مطالعاتی که اعتبار آن نیز جذب شده شامل شناسایی و معرفی روستا‌های هدف گردشگری در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا، هفتکل و همچنین ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با امور عشایر استان در راستای رونق گردشگری و تلاش در راستای معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های مناطق روستایی و عشایری خوزستان، افزود: تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در ساماندهی و رفع چالش‌های حوزه گردشگری منعقد شد که خوشبختانه تأثیرگذار بوده است؛ کمااینکه امسال کمیته‌‍‌های تخصصی گردشگری سدها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و همچنین گردشگری دریایی به ستاد خدمات سفر خوزستان افزوده شد که زمینه نظارت بیشتر در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی را در امسال فراهم کرد.

او ادامه داد: سال گذشته ۲۷ طرح گردشگری با اعتبار ۲۱۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال در استان خوزستان به مرحله اجرا رسید.

وی گفت : همچنین انجام مطالعات گردشگری در منطقه بحرکان، ساماندهی اسکله‌های گردشگری تالاب شادگان، تهیه طرح گردشگری آبی و دریایی خوزستان و بهسازی زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های شوش، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان، ماهشهر و ایذه از جمله دیگر اقدامات مربوط به اجرای طرح‌های گردشگری استان هستند.

عامری‌نسب بیان کرد: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال تخصیص داده شده است که این میزان منابع مالی در بخش جاذبه‌ها و اماکن ۲۰ میلیارد ریال و در بخش آموزش و ترویج گردشگری شش میلیارد ریال هزینه خواهد شد.