عشایر تولیدکننده ۲۵ درصد گوشت و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور

مدیرکل امور عشایر خوزستان: ۲۵ درصد تولیدات گوشت قرمز و بیش از ۳۵ درصد تولید صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایری انجام می‌شود.

سیداسکندر موسوی زاده به فعالیت عشایر در ۲ بخش تولید گوشت قرمز و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۲۵ درصد تولیدات گوشت قرمز و بیش از ۳۵ درصد از تولید صنایع دستی کشور و به تناسب آن در استان توسط جامعه عشایر انجام می‌شود.

وی درخصوص حمایت از عشایر و خرید تضمینی گوشت و دام تولیدی توسط آن‌ها، افزود: عشایر به دلیل اینکه بتوانند علوفه دام را تامین کنند، نیاز به نقدینگی و علوفه دارند و با توجه به بحث سخت بودن تامین تضامین، دریافت تسهیلات در این زمینه نیز کار دشواری است.

موسوی زاده می‌گوید: به همین دلیل طرح قرارداد تولید گوشت قرمز منعقد شده است تا علوفه دام از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام تامین شود و بعد از ۴ ماه عشایر مختار هستند که یا گوشت یا دام تولید شده را تحویل دهند و یا دام را بفروشند و وجه علوفه را به اداره کل پشتیبانی امور دام تحویل دهند.

مدیر کل امور عشایر خوزستان ادامه داد: این مساله کمک زیادی به بحث حمایت از نقدینگی مورد نیاز عشایر و هم چنین تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها برای پرورش دام و تولید گوشت می‌کند.

وی اضافه کرد: در این طرح سهم عشایر خوزستان ۱۵۰ هزار دام است که به تناسب با توجه به جمعیت عشایر قرارداد حدود ۱۰۰ هزار راس تاکنون بسته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در این طرح قرارداد بیش از ۲۰۰ هزار راس در استان منعقد شود.